Samolot spóźnienie i odszkodowanie

W zależności od długości opóźnienia lotu:

  • o dwie godziny w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów,
  • o trzy godziny w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów,
  • o cztery godziny w przypadku wszystkich innych lotów.

pasażerowie mają prawo do określonych form opieki na czas oczekiwania. Są to posiłki i napoje, nocleg w hotelu jeżeli wymaga tego sytuacja oraz transport między lotniskiem a hotelem. Pasażerom przysługują też bezpłatne połączenia telefoniczne, faksowe lub mailowe. Powinni mieć też możliwość rezygnacji ze swoich lotów i otrzymania zwrotu należności za bilety, a także bezpłatnego powrotu do portu początkowego, jeżeli lot odbywał się z przesiadkami, a opóźnienie nastąpiło na jednym z etapów podróży.


Poszkodowany pasażer ma także prawo dochodzić odszkodowania za opóźniony lot w wysokości:

  • 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1 500 km
  • 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 km i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 km
  • 600 EUR dla wszystkich lotów dłuższych niż 3 500 km

Dodatkowe odszkodowanie należy się także za każdy dzień urlopu, o który został on skrócony z powodu opóźnienia lotu.


Zobacz przykłady sytuacji, w których nasi klienci dostali odszkodowania za odwołany lot.