Odmowa przyjęcia na pokład

Aby uniknąć pustych foteli w samolotach, linie lotnicze często sprzedają więcej rezerwacji niż faktycznie jest miejsc na pokładzie danego lotu. Przewoźnicy liczą na to, że część klientów po prostu się nie zjawi. Jeżeli jednak przewoźnik się przeliczy i na lotnisku okaże się, że jest nadkomplet pasażerów, a nie ma ochotników, którzy sami zrezygnują, wtedy wobec części pasażerów stosuje się odmowę przyjęcia na pokład.


Za takie sytuacje odpowiedzialność ponosi przewoźnik. Jeżeli nie chcesz rezygnować ze swojego lotu w zamian za alternatywne rozwiązania, masz prawo dochodzić odszkodowania pieniężnego.


Anna i Marek zaplanowali kilkudniowy wypad do Barcelony podczas długiego weekendu. Bilety na samolot kupili w promocji, kilka miesięcy wcześniej. Na lotnisku przy okienku odprawy poinformowano ich, że nie zostaną wpuszczeni na pokład, bo nie ma miejsc. Przewoźnik zaproponował im zwrot kosztów biletów lotniczych lub inny lot następnego dnia. Jednak ich wakacje były na tyle krótkie, że jeden dzień zwłoki stanowił naprawdę dużą różnicę.


Andrzej leciał do Zurychu z przesiadką we Frankfurcie. Jego pierwszy lot miał opóźnienie, ale zdążył na drugi samolot w ostatniej chwili, jednak mimo to nie wpuszczono go na pokład. Okazało się, że mając informację o opóźnieniu lotu z Polski przewoźnik anulował rezerwację Andrzeja na dalszą część podróży i przydzielił jego miejsce innemu pasażerowi. Przewoźnik odmówił wypłaty odszkodowania uzasadniając, że odmowa przyjęcia na pokład nie wynikała z nadmiernej rezerwacji.


Jeżeli opisane sytuacje brzmią znajomo, i uważasz, że twoje prawa pasażera mogły zostać naruszone i należy ci się odszkodowanie, skontaktuj się z nami przez Formularz Zgłoszenia.