Odmowa przyjęcia na pokład

Aby samoloty wylatywały z pełnym obłożeniem, linie lotnicze często sprzedają więcej rezerwacji niż faktycznie jest miejsc na pokładzie danego lotu. Przewoźnicy liczą na to, że część klientów po prostu się nie zjawi. Jeżeli jednak przewoźnik się przeliczy i na lotnisku okaże się, że jest nadkomplet pasażerów, powinien najpierw poszukać ochotników, którzy zrezygnują ze swoich rezerwacji w zamian za inne rozwiązania (zwrot ceny biletu, lot w innym terminie). Jeżeli jednak to nie wystarczy, linie lotnicze mogą odmówić części pasażerom przyjęcia na pokład.


Takie osoby mają wtedy prawo do opieki, zwrotu ceny biletu lub alternatywnego połączenia w innym terminie oraz do odszkodowania w wysokości:

  • 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1 500 km
  • 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 km i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 km
  • 600 EUR dla wszystkich lotów dłuższych niż 3 500 km

Zobacz przykłady sytuacji, w których nasi klienci dostali odszkodowania za odwołany lot.